Badanie przeprowadzone w maju 2008 roku na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego zawierające diagnozy w obszarach:
1. Środowisk i obszarów w województwie dolnośląskim o niskim stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej.
2. Zapotrzebowania na programy rozwojowe szkół w Poddziałaniu 9.1.2, ze szczególnym uwzględnieniem różnic w jakości usług edukacyjnych w relacji wieś – miasto oraz nierówności w szansach edukacyjnych uczniów w regionie.
3. Zapotrzebowania na programy rozwojowe szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w kontekście dążenia do wzrostu atrakcyjności tego typu kształcenia wśród uczniów, poprawy jakości kształcenia zawodowego w regionie poprzez dostosowanie do potrzeb rynku pracy (z uwzględnieniem zróżnicowania wieś i miasto).
4. Potrzeb w zakresie formalnego kształcenia ustawicznego w województwie (ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia ustawicznego w formach szkolnych).
5. Potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli, podwyższania kwalifikacji pracowników placówek kształcenia ustawicznego i instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz kadr administracyjnych i zarządzających oświatą.
Opracowanie zawiera diagnozę stanu obecnego w w/w obszarach na tle sytuacji w Polsce i Unii Europejskiej.
Raport powstał na bazie wtórnej analizy źródeł – raportów, statystyk i niepublikowanych do tej pory wyników badań własnych.